T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Göç İdaresi Başkanlığı ile Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK) arasında göç ve insan hakları alanında iş birliği protokolü imzalandı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, “Çok boyutlu bir yaklaşım gerektiren göç yönetiminde, Türkiye olarak insani değerleri merkeze alıyoruz.” dedi.
İçişleri Bakanlığı’nda düzenlenen imza törenine; İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, İçişleri Bakan Yardımcısı Mehmet Aktaş, TİHEK Başkanı Prof. Dr. Muharrem Kılıç, Göç İdaresi Başkanı Atilla Toros, Göç İdaresi Başkan Yardımcısı Hüseyin Kök, TİHEK Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Dilgen, Göç İdaresi 1. Hukuk Müşaviri Gamze Gül Çakır Kılıç ve diğer yetkililer katıldı.
Protokol Ülkemize Büyük Fayda Sağlayacak
İmza töreninde bir konuşma yapan İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, “Ülkemize büyük fayda sağlayacağına inandığımız bu iş birliği protokolümüzde, insan temel hak ve özgürlüklerinin korunması, genişletilmesi ve geliştirilmesi ilkesinden hareket ediyoruz.” dedi.
Protokolün amacının, kurumlar arası temel değerler ve beklentiler doğrultusunda göç ve insan hakları alanında eğitim faaliyetleri düzenlemek, duyarlılık ve farkındalık çalışmalarına yönelik projeleri hayata geçirmek olduğunu söyleyen Bakan Yerlikaya, “Söz konusu projeler için Göç İdaresi Başkanlığımız ve TİHEK, ortak bir sorumluluk anlayışı içinde, personel görevlendirecek, eğitim çalışmaları planlayacak, seminer, panel ve bilimsel araştırma gibi faaliyetler düzenleyecektir. Böylece, uluslararası insan hakları hukuku ışığında, göç alanında ortaya çıkan sorunlara daha etkin çözümler geliştirme kabiliyetimizi artıracağız. Hızla değişen dünyanın ihtiyaçlarına ancak bu şekilde cevap verebileceğimizi biliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Göçü, İnsan Hayatını Önceleyen Ancak Kamu Düzeni ve Kamu Güvenliğinden Asla Taviz Vermeyen Bir Anlayışla Yönetiyoruz
Türkiye’nin göçü, Anayasa, 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde, milli menfaatler temelinde, medeniyet değerleri ve insan haklarına uygun olarak yönettiğini vurgulayan Bakan Ali Yerlikaya, şunları kaydetti: “Çok boyutlu bir yaklaşım gerektiren göç yönetiminde, Türkiye olarak insani değerleri merkeze alıyoruz. Göçü, insan hayatını önceleyen, ancak kamu düzeni ve kamu güvenliğimizden asla taviz vermeyen bir anlayışla yönetiyoruz. Çünkü Türkiye, insan hakları hukuku alanındaki uluslararası temel belgeleri ve göç müktesebatını, erken dönemlerde kabul etmiş ve iç hukukunun bir parçası haline getirmiş bir ülkedir.”
Bilgiye, Bilime, Araştırmaya ve Eğitime Dayalı Uygulamalarımızı Daha İleriye Taşımayı Amaçlıyoruz
Göç İdaresi Başkanı Atilla Toros ise “Protokol ile bilgiye, bilime, araştırmaya ve eğitime dayalı uygulamalarımızı daha ileriye taşımayı amaçlıyoruz” dedi.
Türkiye’nin göç yönetiminin, hukuk ve medeniyet değerlerinin yanı sıra insan haklarına uygun olarak da yürütüldüğünü her fırsatta ifade ettiklerini söyleyen Başkan Toros, “Ülkemizin göç politikasının temelini ve faaliyetlerimizin dayanağını oluşturan Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu, hem kamu düzeni ve güvenliğini sağlamayı amaçlamakta hem de ülkemizdeki yabancıların temel hak ve özgürlüklerini güvenceye almaktadır. 2013 yılında kabul edilmiş olan kanundaki geri gönderme yasağı, sınır dışı edilemeyecek yabancılar, insani ikamet izni, insan ticareti mağdurları ve uluslararası koruma gibi göç hukukunun en kritik konularında insani yaklaşımı esas alan hükümler, bazı noktalarda evrensel insan hakları hukukunun da ilerisine taşınmaktadır. Kanunun açık, öngörülebilir ve insan haklarına dayalı yapısı, bireylerin hukuki statülerine bakılmaksızın, yaşam hakkı ve işkence yasağı gibi temel insan haklarının korunması adına önemli hukuki dayanaklar oluşturmaktadır. Biz de tüm faaliyetlerimizi bu hukuki zemine dayanarak sürdürmekteyiz.” şeklinde konuştu.
İnovatif, Etkin ve Kapsayıcı Mekanizmaları Harekete Geçirmek Çabası İçindeyiz
Hızla değişen dünyanın gerektirdiği yeni ihtiyaçlara cevap verebilmek için inovatif, etkin ve kapsayıcı mekanizmaları harekete geçirmek çabası içinde olduklarını aktaran Başkan Toros, şöyle konuştu: “Burada insanların temel hak ve özgürlüklerinin korunması, genişletilmesi ve geliştirilmesi ülküsünden hareketle bir araya geldik. Amacımız kurumlar arası temel değerler ve beklentiler doğrultusunda, göç ve insan hakları alanında personelimizin eğitimi ile ilgili faaliyetleri, diğer duyarlılık ve farkındalık artırıcı çalışmaları çok daha ileri seviyelere taşımaktır. Protokolün ülkemize hayırlı olmasını, göç alanında gerçekleştirilen çalışmaları daha da güçlendirmesini temenni ediyorum.”
Kurumsal İş Birliğinin Geliştirilmesini Hedefliyoruz
Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK) Başkanı Prof. Dr. Muharrem KILIÇ da TİHEK’in faaliyetlerini, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, meslek kuruluşları ve üniversitelerle iş birliği içerisinde yürütmeye devam ettiğini kaydetti. Ulusal insan hakları kurumlarının, uluslararası
normlar ve yerel uygulamalar arasında bir köprü işlevi gördüğünü aktaran TİHEK Başkanı Kılıç, “Bugün imzalanan bu iş birliği protokolü ile göç hukuku ve mülteci hakları konusunda paydaş olan Göç İdaresi Başkanlığı ile TİHEK arasında kurumsal iş birliğinin geliştirilmesini ve toplumsal farkındalığın artırılmasını hedeflemekteyiz.” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından protokolü, TİHEK Başkanı Prof. Dr. Muharrem Kılıç ve Göç İdaresi Başkanı Atilla Toros imzaladı.