T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Anayasa Mahkemesi ile Göç İdaresi Başkanlığı tarafından düzenlenen Göç ve İnsan Hakları Konferansı, 11 Ekim 2024 Cuma günü İstanbul’da Dolmabahçe Sarayı’nda gerçekleştirildi.
Konferansa Anayasa Mahkemesi Başkanı Kadir Özkaya, Azerbaycan Anayasa Mahkemesi Başkanı Farhad Abdullayev, Yargıtay Başkanı Ömer Kerkez, Sayıştay Başkanı Metin Yener, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Hâkimi Prof. Dr. Saadet Yüksel ile AİHM hâkimlerinin yanı sıra Azerbaycan, Romanya ve Moldova Anayasa Mahkemesi üyeleri ile yargı mensupları katıldı.
Hukuk, İnsan Hakları Ve Medeniyet Değerlerimizi Referans Alıyoruz
Konferans, Anayasa Mahkemesi Başkanı Kadir Özkaya, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ve AİHM Yargıcı Prof. Dr. Saadet Yüksel'in açılış konuşmalarıyla başladı.
Hukuk ve insan haklarının önemini vurgulayan İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, “Ülkemiz göç yönetimini Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde; Anayasamız, 6458 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde; milli menfaatlerimiz temelinde; medeniyet değerlerimiz ve insan haklarına uygun olarak yürütmektedir” dedi. Bakan Yerlikaya düzensiz göçle mücadele alanında da tüm faaliyetlerin insan haklarına uygun şekilde yürütüldüğünün altını çizerek “Göç yönetiminin tüm alanlarında olduğu gibi, düzensiz göç ve göçmen kaçakçılığıyla mücadele ve sınır dışı süreçlerinin tamamında, hukuk, insan hakları ve medeniyet değerlerimizi referans almaktayız.” açıklamasında bulundu.
Mobil göç araçlarının önemini de hatırlatan Bakan Ali Yerlikaya, “Mobil Göç Noktası araçları da yine düzensiz göçle mücadelemizi medeniyet değerlerimiz, insan hakları ve hukuk temelinde yürütme çabamızın bir sonucu olarak uygulamaya geçirilmiştir” dedi.
YİMER 157 İle Yabancılardan Gelen Bilgi Talebi ve Yardım İhbarlarına 5 Dilde, 7-24 Cevap Veriyoruz
Bakan Yerlikaya, Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) ile Türkiye’deki tüm yabancıların bilgi talebine ve yardım ihbarlarına kesintisiz ve hızla yanıt verildiğini ifade etti. Yerlikaya “İnsan hakları ile ilgili yaklaşımımızı ve faaliyetlerimizi en iyi anlatan uygulamalarımızdan biri de YİMER 157 Çağrı Merkezidir. 5 dilde, 7-24 hizmet veren YİMER, yabancılardan gelen her bilgi talebine ve yardım ihbarına hızla cevap vermektedir” şeklinde konuştu.
Göçün günümüz dünyasında en önemli küresel meselelerden biri olarak her ülkenin yaşamını derinden etkilediğini belirten Anayasa Mahkemesi Başkanı Kadir Özkaya ise, göçlerin temel sebebi olan savaş, katliam ve kötü muamelelerin durması ve geri kalmış toplumlarda refah seviyesinin yükseltilmesi için devletlerin ve uluslararası kuruluşların çaba sarf ederek sorumluluk üstlenmeleri gerektiğini ifade etti. Başkan Özkaya konuşmasının devamında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ile Türk Anayasa Mahkemesinin göçmenlerin haklarını koruma konusunda önemli içtihatlar geliştirdiğini ve bu kararlarla göç olgusunu insan hakları temelinde ele alarak hukukun üstünlüğünün güçlenmesine katkı sağladığını belirtti.
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Yargıcı Prof. Dr. Saadet Yüksel de göç meselesinin, siyasi tartışmalar, yasama faaliyeti, sosyal bilim araştırmaları, günlük yaşam deneyimleri ve uluslararası mahkemeler gibi birçok alanda kendisini gösterdiğini söyledi. Göç konusundaki ulusal ve uluslararası mahkemelerin işleyişine ilişkin içtihatlara değinen Yüksel, düzenlenen etkinliğin kendilerine göç konusunda yargısal bir tartışma fırsatı vereceğini belirtti. AİHM önüne gelen Türkiye’ye ilişkin başvuruların sayısı ile ilgili bilgiler de aktaran Prof. Dr. Saadet Yüksel şunları söyledi: “Gerçekten de AİHM önündeki davalar, özellikle Türkiye’de yaşayan mülteci sayısı ve ülke sınırlarındaki hassas koşullar göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye için hukuki açıdan önemli konuları içermektedir. Dikkat çekmektedir ki, her yıl AİHM önüne gelen Türkiye’ye ilişkin başvuruların sayısı göz önüne alındığında, göç konusu başvuruların tüm başvuruların yüzde 1’ini dahi oluşturmadığı söylenebilir. Bu da bizlere göstermektedir ki, göç alanında Göç İdaresi Başkanlığı gibi idari makamların ve AYM başta olmak üzere ulusal yargı makamlarının AİHM içtihadını büyük ölçüde dikkate almaları, konunun sistematik bir yargısal sorun olarak önümüze gelmesini büyük ölçüde önlemektedir.” Belirli farklılıklar olmakla birlikte, AİHM ve AYM’nin, birbirini karşılıklı besleyen ve zenginleştiren yaklaşımları ile eşgüdümlü içtihat yaratmaya devam ettiklerini ifade eden Prof. Dr. Saadet Yüksel, “Özellikle 6458 sayılı Kanun’un yürürlüğe girmesini takip eden süreçte, AİHM ile AYM arasında bir yargısal diyalogun geliştiği, mevzuatın büyük oranda AİHM içtihadı ile uyumlu hale getirildiği gözlemlenmektedir” dedi.